DSpace О системе DSpace
[Новый пользователь? Зарегистрируйтесь!]
 

eSNUIR >
Наукові видання Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
Лінгвостилістичні студії >
Лінгвостилістичні студії, 2016, № 5 >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/13420

Название: Основні характеристики публіцистичного наративу
Другие названия: Basic Characteristics of the Publicistic Narrative.
Авторы: Шурма, Світлана
Shurma, Svitlana
Ключевые слова: наратив
наративна стратегія
газетна стаття
подія
narrative
narrative strategy
newspaper article
event
Дата публикации: 2016
Издатель: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Библиографическое описание: Шурма С. Основні характеристики публіцистичного наративу // Лінгвостилістичні студії : наук. журн. / [редкол. : C. К. Богдан (голов. ред.) та ін.]. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. Вип. 5. C. 201-208.
Краткий осмотр (реферат): У статті визначено основні змістові, прагматичні та стилістичні риси публіцистичних наративів. Основну увагу зосереджено на понятті наративної стратегії як принципу організації тексту газетної статті. Встановлено такі характеристики наративу, як подієвість, темпоральність, інтенціональність, оцінність та референціальність; з’ясовано роль наративів у формуванні колективної пам’яті. The article deals with the basic content, pragmatic and stylistic features of publisistic narrative. The main attention is paid to the notion of narrative strategy as a defining principle of structuring the text of a newspaper article. The narrative is defined as a text (in a broad sense) or a number of texts which describe socially important events in the sequence of their deployment and which are constructed in accordance with certain language and content models. The elements of newspaper narrative include: 1) eventfulness, 2) events presentation sequence or chain of scenes, 3) temporality, 4) the experience of perception. One more factor which determines the content of the narrative is its referentiality to objects that exist only in the real world. The author argues that the mass media texts in their bulk contribute to the formation of social memory.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/13420
Располагается в коллекциях:Лінгвостилістичні студії, 2016, № 5

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Шурма.PDF230,57 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь