DSpace About DSpace Software
[New user? Click here to register.]
 

eSNUIR >
Наукові видання Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
Соціологічні студії >
2018 >
Соціологічні студії, 2018, № 2 (13) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/16862

Название: Масове кіно як чинник ціннісних орієнтацій студентів (за результатами соціологічного дослідження)
Другие названия: The Mass Movie as a Factor of Value Orientation of Students (According to the Results of Sociological Research)
Авторы: Сальнікова, Світлана Анатоліївна
Сальникова, Светлана Анатольевна
Salnikova, Svitlana A.
Климюк, Артур
Klymiuk, Artur
Клымюк, Артур
Ключевые слова: характер впливу кіно
рівень поширеності кіно
одновимірний розподіл
ціннісно-нормативна система
character of movie influence
level of movie prevalence
one-dimensional distribution
value-normative system
Issue Date: 2018
Издатель: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Библиографическое описание: Сальнікова С., Климюк А. Масове кіно як чинник ціннісних орієнтацій студентів (за результатами соціологічного дослідження) / С. Сальнікова, А. Климюк // Соціологічні студії. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. - № 2 (13). - С. 45-53.
Краткий осмотр (реферат): Дослідження полягає у виявленні особливостей впливу сучасного масового кіно на формування ціннісних орієнтацій студентської молоді в рамках кількісної стратегії. Емпірична база статті – результати пілотного дослідження, проведеного лабораторією соціологічних досліджень Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки серед студентів 2–4-го курсів у період із 26.09.2018 до 05.10.2018 (обсяг вибірки становить 210 осіб). Виявлено, що рівень поширеності масового кіно серед студентів є високим (85,6 %) і характер його впливу визначається як позитивний (50,8 %) чи нейтральний (35,8 %). Негативний вплив (3,3 %) проявляється в наявності сцен насильства, пропагуванні алкоголю й наркотиків, утечі від реальності тощо. Позитивний вплив кіно полягає в психологічному розвантаженні (55,8 %), сприянні інтелектуальному розвитку (43,3 %) та формуванню життєвих стратегій (35,0 %). Масове кіно формує образ авторитетного або життєлюбного лідера, патріотичність не є його обов’язковою рисою. «Подивитися фільм» для студента означає розважитися (58,3 %), та провести вільний час (55,0 %), першочергово звертаючи увагу на сюжет фільму (68,3 %), акторську гру (58,3 %), оригінальність картини (35,0 %), сценарій (30,8 %) тощо. Та й призначення кіно, на думку студентської молоді, полягає в тому, аби бути засобом відпочинку й розваги (55,0 %), пропагувати позитивні моральні цінності (45,8 %), бути джерелом нових знань про світ і людей (45,0 %). На користь розважальної місії фільму свідчить розподіл жанрових уподобань волинських студентів, а це – кінокомедії (60,8 %), пригодницькі фільми (43,3 %), детективи (35,8 %), ліричні фільми про любов і сім’ю (35,0 %) тощо. Інтернет є основним ресурсом для перегляду кіно (79,2 %), незначна частка студентів відвідує кінотеатри (15,0 %). Вибір контенту залежить від ціннісно-нормативної бази кожного. The aim of the research is to identify the peculiarities of the influence of the modern mass movie on the formation of value orientations of students within the framework of quantitative strategy. The empirical base is the results of a pilot study conducted by the Laboratory of Sociological Researches of the Lesya Ukrainka Eastern European National University (the sample size is 210 bachelors; period from 09/26/2018 to 10/5/2018). The conducted research gives an opportunity to make a number of conclusions. In general, students are active film enthusiasts (81,7 %; the monthly rate is 85,6 %), and they consider the impact of movie is more likely to be positive (50,8 %) or neutral (35,8 %). Negative influence is insignificant (3,3 %) and it’s manifested in the presence of violence, propaganda of alcohol and drugs, escape from reality, etc. Students feel positive influence of movie on their ability to provide psychological relaxation (55,8 %), to promote intellectual development of a person (43,3 %) and construction of life strategies (35,0 %). The movie forms the image of the leader – either authoritative or cheerful person; both patriotism and moral responsibility are not its key features. In general, «watching a movie» means having fun (58,3 %) and spending free time (55,0 %), so first of all students pay attention to the film’s plot (68,3 %), an actor game (58,3 % %), the originality of the picture (35,0 %), the script (30,8 %), the director’s work (28,3 %), informativeness and cheerfulness of the film (26,7 %), etc. According to the students’ opinion, the purpose of the cinema is to be a means of rest and entertainment (55,0 %), to promote positive moral values (45,8 %), to be the source of new knowledge about the world and people (45,0 %). In favor of the entertainment mission of the film, the distribution of genre preferences of the Volyn students is shown in the following: it is movie comedy (60,8 %), adventure films (43,3 %), detectives (35,8 %), lyrical films about love and family (35,0 %). Students watch these films in the Internet (79,2 %), TV (5,8 %), and a small proportion of students attends cinema (15,0 %). So, the students decide themselves «what» and «where» to watch, the quality of the selected content depends on the value-normative basis of each.
URI: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/16862
ISBN: 316. 752-057.87:791.2
ISSN: 2306-3971
Appears in Collections:Соціологічні студії, 2018, № 2 (13)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
socst_2018_2_8.pdf196,71 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback