DSpace About DSpace Software
[New user? Click here to register.]
 

eSNUIR >
Наукові видання Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
East European Journal of Psycholinguistics >
East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/4229

Название: Syntactic Performance in Onlinewritten Discourse by an English/Swedish Bilingual with Asperger’s Syndrome: A Case Study
Другие названия: Cинтаксичні вміння й навички англо-шведського білінгва з синдромом Аспергера в писемному дискурсі online: досвід дослідження
Авторы: Kapranov, Oleksandr
Капранов, Олександр
Ключевые слова: Asperger syndrome
code-switching
English
early balanced bilingual
syntactic performance
Swedish
синдром Аспергера
англійська мова
збалансована двомовність
синтаксичні вміння та навички
шведська мова
Issue Date: 2014
Издатель: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Библиографическое описание: Kapranov O. Syntactic Performance in Onlinewritten Discourse by an English/Swedish Bilingual with Asperger’s Syndrome: A Case Study / O. Kapranov // East European Journal of Psycholinguistics / Lesya Ukrainka Eastern European National University. – Lutsk, 2014. – Issue 1. – P. 74-80.
Краткий осмотр (реферат): The present article described syntactic performance by an English/Swedish bilingual participant with Asperger syndrome. The participant’s syntactic performance was investigated by means of observing the participant’s status updates onFacebook, a social networking platform. Two observation sessions involved one week each, with the interval of six months between the sessions.It was theorised that the bilingual participant’s syntactic performance would be exacerbated by codeswitching. The participant’s data were tagged in computer software CLAN. Results of the data analysis indicated that the hypothesis was not supported: the participant’s syntactic performance exhibited no presence of code-switching. Data analysis indicated that there was no significant difference in the participant’s syntactic performance in the period of six months. В статті описано синтаксичні вміння та навички двомовного учасника eксперименту з синдромом Аспергера. Синтаксичні вміння та навички досліджено в серії з двох спостережень. Гіпотеза полягала в тому, синтаксичні вміння та навички можуть бути ускладнені наявністю двох мов у вербальному репертуарі учасника, англійської та шведської відповідно. Дані проаналізовано в комп’ютерній програмі CLAN. У результаті було встановлено, що синтаксичні вміння та навички двомовного учасника не зазнають перехресного впливу англійської та шведської мов; не було змін у синтаксичних уміннях та навичках учасника впродовж шести місяців.
URI: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/4229
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2014, Volume 1, Number 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kapranov.pdf1,69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback