DSpace About DSpace Software
[New user? Click here to register.]
 

eSNUIR >
Наукові видання Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
Серія "Педагогічні науки" >
2014 >
Серія "Педагогічні науки", 2014, № 8 (285) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/6765

Название: Збереження автентичних фольклорно-етнографічних зразків українського народного танцю як предмет наукового дослідження
Другие названия: The Preservation of Authentic Folklore-Ethnographic Standards of Ukrainian Folk Dance as the Article of Scientific Research.
Авторы: Косаковська, Леся Петрівна
Kosakovska, Lesia P.
Ключевые слова: українське народне хореографічне мистецтво, танець, танцювальна лексика, принципи обробки фольклорного танцю, балетмейстер
украинское народное хореографическое искусство, танец, танцевальная лексика, прин-ципы обработки фольклорного танца, балетмейстер
the Ukrainian folk choreographic art, dance, dance vocabulary, principles of treatment of folk dance, ballet-master.
Issue Date: 5-Aug-2015
Серия/номер: Педагогічні науки;16
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено аналізу питання збереження фольклорно-етнографічного оригіналу народного танцю. Висвітлюються проблеми методології роботи над фольклорним танцем. Її напрямами є: збереження, уточнення лексичної основи; збагачення лексики на основі традиційної; збереження та збагачення основного компози-ційного зерна; стилізація танцю; розширення музичної палітри; аранжування та написання нового варіанта му-зичного супроводу на основі традиційної мелодії; підвищення акторської майстерності; розширення образно-тематичних кордонів; збереження загальнонаціональної манери виконання танцю. Розглядається питання наукової систематизації народних танців, яка розвинула аналіз структури та форм народного танцю. У резуль-таті дослідження зроблено висновок, що творче ставлення до зразків танцювального фольклору передбачає розробку та трансформацію основних пластичних формул фольклорного зразка, підсилення засобів виразності за рахунок технічного збагачення рухів, ускладнення малюнка, «концентрації» сценічного часу за рахунок створення кульмінації в короткому часовому відрізку.Статья посвящена анализу вопроса сохранения фольклорно-этнографического оригинала народного танца. Освещаются проблемы методологии работы над фольклорным танцем. Ее направлениями являются: сохранение, уточнение лексической основы; обогащение лексики на основе традиционной; сохранение и обогащение основного композиционного зерна; стилизация танца; расширение музыкальной палитры; аранжировка и написание нового варианта музыкального сопровож-дения на основе традиционной мелодии; повышение актерского мастерства; расширение образно-тематических границ; сохранение общенациональной манеры исполнения танца. Рассматривается вопрос научной система-тизации народных танцев, которая развила анализ структуры и форм народного танца. В результате иссле-дования делается вывод, что творческое отношение к образцам танцевального фольклора предусматривает раз-работку и трансформацию основных пластических формул фольклорного образца, усиление средств вырази-тельности за счет технического обогащения движений, усовершенствование рисунка, «концентрации» сцени-ческого времени за счет создания кульминации в коротком временном отрезке.The article is dedicated to the analysis of preservation’s question of folklore-ethnographic original of folk dance. Defined the problems of methodology of work over folk dance. Its directions are: preservation, clarification of lexical basis; enriching of vocabulary based on traditions; preserving and enriching the basic compositional grain; stylization of dance; expansion of musical palette; arrangement and writing new version of musical accompaniment based on traditional melody; increase of acting; expansion of figuratively-thematic borders; preservation of national manner of dance implementation Examined the question of scientific systematization of folk dances, that developed the analysis of structure and forms of folk dance. As a result of research was made the conclusion, that creative attitude towards the standards of dancing folklore are based on development and transformation of basic plastic formulas of folklore standard, complication of the depiction, «concentration» of stage time due to the creation of culmination in a short time interval.
Описание: Косаковська Леся. Збереження автентичних фольклорно-етнографічних зразків українського народного танцю як предмет наукового дослідження / Л. Косаковська // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: І. О. Смолюк та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 8 (285). - С. 71-76.
URI: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/6765
ISSN: 1729-360Х
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2014, № 8 (285)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
16.pdf746,58 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback