DSpace About DSpace Software
[New user? Click here to register.]
 

eSNUIR >
Наукові видання Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки >
Лінгвостилістичні студії >
Лінгвостилістичні студії, 2015, № 3 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/6927

Название: Мовні засоби відтворення світлотного контрасту в художньому моделюванні імпресіоністичної реальності (на прикладі українського письма)
Другие названия: Language Means of Displaying Black and White Contrast in Artistic Modeling Impressionistic Reality (for Example Ukrainian Writers)
Авторы: Мішеніна, Тетяна
Mishenina, Tetyana
Ключевые слова: кольоратив
імпресіонізм
ідіостиль
світлотний контраст
художня композиція
синтетичний художній образ
color
impressionism
idiostyle
black and white contrast
artistic composition
a synthetic artistic image
Issue Date: 2015
Издатель: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Библиографическое описание: Мішеніна Т. Мовні засоби відтворення світлотного контрасту в художньому моделюванні імпресіоністичної реальності (на прикладі українського письма) / Тетяна Мішеніна // Лінгвостилістичні студії. − 2015. − № 3. − C. 102−109.
Краткий осмотр (реферат): У статті розкрито мовні засоби вираження світлотного контрасту імпресіоністичного письма Михайла Коцюбинського відповідно до закономірностей художнього ритму, симетрії й рівноваги. Доведено взаємозв’язок характеру композиційних засобів передавання колірного навантаження твору із його конструктивною ідеєю. The article deals with the linguistic means of expression of black and white contrast of impressionist Michalo Kotsyubynsky letters in accordance with the laws of the art of rhythm, symmetry and balance. Proven relationship nature composite load transmission means color works with his constructive idea. Terms used in painting color, flavor served as the basis for the linguistic analysis of the text of the terms and color coloring vocabulary. From the theory of the fine arts are transferred not only the names but also the notion that they are invested. In particular, the term color realizes the value of a holistic, total interference colors on one another to influence the emotional and sensual sphere of man’s knowledge of the world.
URI: http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/6927
Appears in Collections:Лінгвостилістичні студії, 2015, № 3

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mishenina.pdf159,94 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback